Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılında uygulanmaya başlanan 9-10 ve 11'inci sınıf Din Kültürü Ahlak Bilgisi müfredatını değerlendirmek için din öğretmenlerinin görüşüne başvurdu.
Bunun için de 28 ilde 270 öğretmenin katılımıyla anket yapıldı. Rapor haline getirilen ve Talim Terbiye Kurulu'na sunulan çalışmada din öğretmenlerinin dersin daha iyi işlenmesi için ilginç önerileri de yer aldı.
Araştırmaya katılan bazı din öğretmenlerinin tartışma yaratacak önerileri şöyle:
* Abdestin alınması uygulamalı olarak öğrencilere öğretilmeli.
* 9. sınıf öğrencilerine namaz dua ve sureler öğretilmeli. Uygulama için mescid sınıfı açılmalı.
* Monoteizm, politeizm, ateizm gibi inanç biçimleri seviye olarak öğrencilerin ilgi alanı dışında. Öğrencilere daha aşina oldukları inanç biçimleri, yani satanizm, yoga, meditasyon gibi inançlar öğretilmeli.
* Günümüz insanının evliliğe bakış açısı ve bunun zararları ele alınmalı.
* Kur-an'ı tanıyoruz etkinliğinde sadece öğretmen değil, evinde Kuran olan bütün öğrenciler getirmeli.
* Evren ve ben konusunda canlılar alemi ve insanı konu edinen CD hazırlanmalı. Bakanlık bu tür materyalleri hazırlarsa din kültürü öğretmenleri yasal zorluklarla karşılaşmaktan kurtulur.